شهید مصطفی احمدی روشن

مى‏‌خواهند نور خدا را با دهان‏هاى خود خاموش کنند، ولى خدا کامل‏‌کننده‏‌ى نور خویش است، هر چند کافران خوش نداشته باشند

شهید مصطفی احمدی روشن

مى‏‌خواهند نور خدا را با دهان‏هاى خود خاموش کنند، ولى خدا کامل‏‌کننده‏‌ى نور خویش است، هر چند کافران خوش نداشته باشند

مصاحبه متفاوت با خانواده ی شهید احمدی روشن

اواخر اسفند ماه آقای رحیم احمدی روشن، پدر مصطفی را در مسجدی در اهواز و در جریان سفر راهیان نور می بینم، شب است و پدر خسته و فردا عازم یکی از مناطق عملیاتی جنوب، تا برای کاروان ها روایت گری کند، البته اکنون از شهید جبهه ی هسته ای اش. شماره ای می دهد و برای مصاحبه وعده ی تهران می کنیم.
 
خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، ادامه گزارش خود را چنین می نویسد: جمعه بعد از ظهر تماس می گیرم و برای شنبه ساعت 2:30 قرار می گذاریم. منزل، تهران پارس است. آدرس را با پرس و جو پیدا می کنم. کوچه به نام شهیدی است. روی دیوار خانه یک بنر دو متر در دو متر از طرف ناحیه ی مقاومت بسیج خورده که ضمن درج عکس و نام مصطفی، شهادتش را به وی تبریک گفته است.
 
با "یا الله" داخل منزل می روم، پدر و داماد میزبان هستند. متوجه می شوم منزل پدر و داماش در یک طبقه ی دو واحدی است و این اتصال سبب شده هر دو خانه در واقع یک واحد را تشکیل دهند با این تفاوت که منزل پدری نقش اندرونی را دارد و منزل داماد، پذیرایی و به قولی VIPاست.
 
 
عکس هایی از مصطفی و دیدار آقا با خانواده در خانه ی رهنی مصطفی، واقع در خیابان گل نبی (محل شهادت)، در چند گوشه ی منزل به چشم می خورد. کنج منزل روی مبل می نشینیم و در مورد فرزند ارشد و تک پسر خانواده سؤال می پرسم.
 
از روز شهادت مصطفی و حال خانواده در ساعتی قبل و بعد از اطلاع از حادثه می پرسم. پدر دستی به صورت می کشد و تعریف می کند:
 
رسم مصطفی بود هفته ای دو سه مرتبه به ما سر می زد. اما این هفته گرفتاری هایش باعث شد که نتواند بیاید و من و مادرش تصمیم گرفتیم برای دیدار فرزندمان به محل کارش برویم. ساعت 8:10 تماس می گیریم و برای حدود 11، 11:30 قرار می گذاریم و این درحالی است که ساعت 8 و 19 دقیقه و 31 ثانیه لحظه ای است که مصطفی ترور می شود.
 
چه کسی در خانواده اولین بار متوجه حادثه می شود؟
 

ادامه مطلب ...

نامگذاری بوستانی در مرکز تهران به نام شهید احمدی روشن

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ "رمضان میر عباسی" شهردار منطقه 7 تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: این بوستان درفضایی بالغ بر 2500 متر مربع احداث شده و از امکانانی چون زمین چمن ، زمین بازی، آبنما ، نیمکت ، مخازن زباله ، چراغ های فانوسی سه شعله و.. برخوردار است.

وی افزود : دو آبنمای این بوستان با استفاده از نمادهای هندسی و فرم های جدید طراحی و بوسیله کامپوزیت های آیینه ای به اجرا درآمده است همچنین با نصب چراغ های ال ای دی ، نورپردازی ویژه ای در خصوص آبنماها صورت گرفته است.

میر عباسی ، به اجرای نقاشی دیواری در دیواره های جانبی این بوستان نیز اشاره کرد و ادامه داد : در این نقاشی های دیواری به طول 675 متر ، چشم اندازهای طبیعی نواحی روستایی ایران به تصویر کشیده شده است.

این مقام مسئول در منطقه هفت،  با بیان اینکه بوستان احمدی روشن از ورودی خیابان قدوسی و رمپ ورودی بزرگراه صیاد شیرازی به میدان سبلان ، چشم انداز زیبایی ایجاد کرده است اظهار داشت : با افتتاح این بوستان تعداد بوستان های منطقه به 54 مورد میرسد .