شهید مصطفی احمدی روشن

مى‏‌خواهند نور خدا را با دهان‏هاى خود خاموش کنند، ولى خدا کامل‏‌کننده‏‌ى نور خویش است، هر چند کافران خوش نداشته باشند

شهید مصطفی احمدی روشن

مى‏‌خواهند نور خدا را با دهان‏هاى خود خاموش کنند، ولى خدا کامل‏‌کننده‏‌ى نور خویش است، هر چند کافران خوش نداشته باشند

در دیدار خبرنگاران بسیجی با خانواده شهید احمدی روشن چه گذشت؟

به مناسبت سالروز شهادت دانشمند فعال در عرصه هسته ای شهید مصطفی احمدی روشن، اصحاب رسانه دیداری صمیمانه با خانواده این شهید بزرگوار انجام دادند. مهر و محبت در این فضا حاکم بود و جوانان متشکل از خواهر و برادرانی که در فضای مجازی و در جبهه رسانه مشغول فعالیت هستند در مقابل این خانواده زانو زده بودند تا گوش بسپارند به سخنان و پند پدر و مادر و همسر این شهید تا نقشه راهی برای خود ترسیم کنند. 

کودک خردسال شهید که مانند نگین میدرخشید بیش تر از چند دقیقه در جمع حاضر نشد اما همان چند دقیقه هم کافی بود که فضای مجلس معطر به حضور این فرزند شهید شود. 
در ادامه شما را به خواندن نصایح خانواده شهید در جمع جوانان اصحاب رسانه دعوت میکنیم. 
ابتدا حاج رحیم پدرشهیدی احمدی روشن با تشکر از اهالی رسانه که در یک ساله اخیر خانواده را مود دلجویی قرار داده اند، گفت: در این سال به دلیل همراهی مردم احساس تنهایی نکرده ایم. 

رحیم احمدی روشن با تاکید بر اینکه اهالی رسانه کم از شهدا ندارند، با یادآوری واقعه کربلا و شباهت رسالت حضرت زینب(س) با خبرنگاران، اظهارداشت: کربلا در کربلا می ماند اگر حضرت زینب(س) نبود؛ رسالت آن حضرت بعد از کربلا شروع شد وایشان در هر موقعیتی بعد از عاشورا و کربلا در مقابل یزیدیان زمان ایستاد. 

پدر این شهید افزود: اگر اهالی رسانه نباشند خط و مشی شهدای جنگ و به خصوص شهدای علم هسته ای بر زمین می ماند، ولی شما این علم را بر می دارید و در مقابل استکبار جهانی با علم و دانش خودتان و نشر رسالت شهدا صف آرایی می کنید. 


وی با بیان اینکه جوانان ادامه دهنده راه شهدا هستند گفت: بعد از شهادت مصطفی، حدود 5 الی 6 هزار نفر از دانشجویان تقاضای تغییر رشته را با قلم خودشان نوشته و برای ما ارسال و پیگیری کردند و به اذعان رئیس دانشگاه صنعتی شریف آقای روستا آزاد اعلام کرد این برنامه برای آنها دست و پا گیر شد و نمی توانند جواب گو باشند. 

این موضوع یعنی هر قطره خون شهید مانند یک دانه کاشته و از آن دانه هزاران دانه رشد کرده است.این یعنی برکت خون شهدا که هزاران نفر از این جوانان راه مصطفی را ادامه میدهند.دانشجویان طومارهای چندین متری امضا و برای ما ارسال کردند که در آنها تاکید کرده بودند ما ادامه دهنده راه شهید هستیم. 


پدر شهید روشن با بیان اینکه در هر کاری که خواسته ایم انجام دهیم ""خدا شاهد است" که وجود مصطفی برای ما محسوس بوده، اظهار داشت: عده ای از جوانان سوال میکنند که آیا خواب مصطفی را دیده اید که من به آنها میگم که من او را حس میکنم . 


حاج رحیم با ذکر یاد و خاطره مصطفی گفت: با عنایت خدا نصف شب که از خواب بیدار میشویم وجود مصطفی را احساس می کنیم و هر برنامه ای برای انجام داشته باشیم وی جلوتر کارها را انجام می هد.خداوند مستقیم درباره شهدا نظر داده و قدر و ارزش شهدا با کسانی که به دلایل دیگری از این دنیا رفته اند فرق می کند و این "اظهر من الشمس" است. 


در ادامه این دیدار صدیقه سالاریان، مادر شهید احمدی روشن، با تشکر از اصحاب رسانه یادآور شد: در یک سال گذشته رسانه ها حق مطلب را در مورد شهدا ادا کرده اند که امیدوایم که شهدا اجر شما را بدهند و بتوانید هدف و راه مصطفی را ادامه دهید. 


وی خطاب به خبرنگاران افزود: با وجود اینکه مصطفی تک پسر من بود ولی همه آنهایی که در این راه هستند فرزندان من هستند و شک ندارم اگر شما هم موقعیتش را داشتید بیشتر از وی تلاش می کردید. 



مادر شهید در برابر درخواست یکی از حاضران برای بیان یک خاطره از این شهید گفت: معمولا خاطره را کسی تعریف می کند که فردی را یکی- دوبار دیده باشد ولی با کسی که زندگی کرده ای{گریه} خاطره تعریف کردن خیلی سخت است. 


واقعا خیلی سخت است که از کسی خاطره تعریف کنید با کسی که زندگی کردی به دنیا آوردی بزرگش کردی با ناراحتیش گریه کردی و با شادیش شادی کردی سخن گفت. 


وی افزود: مصطفی را چیرهایی شاد می کرد که شاید آنها ما را شاد نکند؛ مثلا وقتی خیلی خوشحال بود یک نوحه از امام حسین(ع) می خواند و با صلوات بلند سینه می زد. 


سالاریان ادامه داد: یکی از آرزوهای مصطفی این بود که به کربلا برود ولی به یکی از دوستانش گفت: نمی خواهم خودم بروم می خواهم من را ببرند؛ یکی از دوستان مصطفی اورا در خواب دید که در بارگاه امام حسین برای چند بیمار سرطانی را دعا میکند.شک ندارم جسم مصطفی در آن خاک(محل دفنش) نیست. 


یکی از ویژگی های مصطفی راستگویی او بود او حتی اگر نمیخواست درباره موضوعی راستش را بگوید ، سکوت کند 

و همیشه میگفت نجات انسانها در صداقت آنها است. 




همسر شهید باتشکر از افراد حاضر و اینکه چه ماموریت مهمی اصحاب رسانه دارند وبا تاکید بر اینکه صحبت از شهدا به ویژه مصطفی خیلی سخت است، اظهار داشت: جوان های ما با مصطفی خیلی احساس نزدیکی می کنند مصطفایی که جنگ ندیده اسیری ندیده و از نزدیک آشنایی با جنگ نداشته است. 


وی افزود: دلیل این نزدیکی این است که آنها احساس می کنند می توانند مثل مصطفی باشند. 

کاشانی اظهار داشت: تنها دلیلی که با رسانه ها صحبت می کنم این است که مصطفی را درست به مردم بشناسانم؛ شهدا از اول آسمانی نبودند بلکه ویژگی های انسانی را در خودشان برجسته کرده و به شهادت رسیدند. 


در این دیدار سئوال یکی از خبرنگاران درباره انتخاب رشته شهید و اینکه آیا این انتخاب اگاهانه بود و وی با آشنایی به حساسیت ها دست به انتخاب زد یا نه؟ که مادر شهید احمدی روشن گفت: مصطفی از وقتی درس می خواند مهندسی شیمی دانشگاه شریف دوست داشت و در کنکور هم شیمی را 100 زد و بنابراین مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف را انتخاب کرد.عده ای فکر میکنند که مصطفی فیزیک هسته ای خوانده است که این طور نبوده. 


در ضمن این گونه خطرات مانند ترور مطرح نبود بلکه بیشتر از جنبه سلامتی و چون کار با اورانیوم مطرح بود که با مشورت ها با پدر به این نتیجه رسیدیم که مصطفی خودش مسیر را انتخاب کند. 

در پیشرفت مصطفی همسرش نقش به سزایی داشت با صبر و گذشتی که داشت مصطفی را در این راه کمک کرد. 


وی تصریح کرد: مصطفی را مردم به خاطر خودش دوست ندارند بلکه به خاطر هدف، ولایتمداری، انساندوستی و کارهایی است که برای مردم کرد؛ وی در یکی از نوشته هایش هم تاکید کرده که نمی خواهم شهادت به خاطر خودخواهی باشد. 


پدر شهید احمدی روشن مطلبی پیرامون اقدامات صورت گرفته در دولت اصلاحات درباره عقب نشینی درباره حق هسته ای ایران و غنی سازی 20 درصد اورانیوم سخن گفت: بعد از مجلس ششم و کلاهی که بر سر آنها رفت و تعلیق را قبول کردند در مصطفی احساس ناراحتی و پژمرده شدن را می دیدیم، وی دلیل ناراحتی خود را دوربین های موجود در سایت ها و کنترل فضا عنوان کرد و ما حتی اجازه رفتن کنار سایت را هم نداریم و می خواست از سازمان خارج شود که ما تشویقش کردیم که بماند. 


وی افزود: ولی با پیگیری مقام معظم رهبری و در دوران احمدی نژاد و و با ادامه فعالیت هسته ای با باز شدن سایت های هسته ای احساس شور و شعف را در چهره مصطفی میدیدم و در طول شبانه روز 12 ساعت فعالیت می کرد. 


مصطفی در نظر خود لیاقت شهادت را نمیدید اما با کاری که انجام داد و با عمل و فعالیت خود لیاقت شهادت پیدا کرد و خدا نصیبش کرد.خداوند اجر محسنین را ضایع نمیکند. 




احمدی روشن با توجه به محبوبیت و مظلومیت شهدای هسته ای گفت: برادر من در 1360 به شهادت رسید ولی هیچ کس بعد از این شهادت دلجویی نکرد و احوالمان را نپرسید ولی اینکه مردم بزرگوار به مصطفی عشق و علاقه دارند به این دلیل است که مصطفی برای مردم کار کرد.این شهدا بسیار مظلوم شهید شدند . 


مصطفی فقط برای ایران نبود بلکه این کار و فتح آن و رسیدن به فن آوری رادیو دارو ها و شکستن انحصار آن که دست استکبار بود شکستی برای آنها و پیروزی برای مردم جهان بود. 


در ادامه همسر شهید در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این اواخر شهید مصطفی تهدید شده بود یا خیر گفت:شخصیت آقا مصطفی طوری نبود که اگر تهدید شوند این موضوع را مطرح کنند اما به نظر من احساس میکنم این اواخر تهدید میشدند اما ایشون بیان نکردند. 


در انتها همسر شهید با بیان ویژگی شخصی و ابعاد دیگر زندگی شهید گفت:برخورد ایشون در زندگی طوری بود که بسیار به خانواده اهمیت میدادند و توجه خاصی داشتند و همیشه خود را مسئول میدانستند و به دنبال جبران بودند.شهید خیلی شوخ طبع بودند و طوری با مشکلات راحت برخورد میکردند که گویی هیچ مشکلی نیست. 


پدر این شهید بزرگوار در پایان در مورد ویژگی های فرزندش گفت:مصطفی پسری شاد و خندان بود اما ویژگی های مهم داشت که جوانان از ما میخواهند آنها را بیان کنیم. 


اولین ویژگی خاص مصطفی این بود که احترام خاصی برای پدر ، مادر و خانواده قائل بود و همیشه دعای خیر پدر و مادر پشت سرش بود. دوم سرباز خوبی برای مردم بود و خیلی تلاش میکرد ویژگی دیگر آن مرید مقام معظم رهبری بود، وقتی آقا آمدند منزل ما شهادت ایشان را مانند تیری در قلبشان یاد کردند و فرمودند شهادت ایشان حداقل سه ماه کشور در دوران انتخابات بیمه کرد. 


مصطفی انسانی شوخ طبع بود اما خط قرمز مصطفی حضرت آقا بود و اگر هر کسی با هر فکر و عقیده‌ای می‌خواست وارد شود اجازه نمی‌داد و دیگر ویژگی آن بنده خوب خدا بود و کارهایی که انجام میداد را بیان نمیکرد تا خود را مطرح نکند. 


در انتها مراسم لوحی که نمادی از واقعه عصر عاشورا بود تقدیم این خانواده گرامی گردید.



منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
سمیرا 20 دی 1391 ساعت 11:14 ب.ظ http://saeed-92.blogfa.com

سلام

ّبه مناسبت سالروز شهادت «مصطفی احمدی روشن» بروزم.

منتظر حضور شما


یاعلی

[گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد