شهید مصطفی احمدی روشن

مى‏‌خواهند نور خدا را با دهان‏هاى خود خاموش کنند، ولى خدا کامل‏‌کننده‏‌ى نور خویش است، هر چند کافران خوش نداشته باشند

شهید مصطفی احمدی روشن

مى‏‌خواهند نور خدا را با دهان‏هاى خود خاموش کنند، ولى خدا کامل‏‌کننده‏‌ى نور خویش است، هر چند کافران خوش نداشته باشند

دیدار عیدانه ایسنابا خانواده شهیداحمدی روشن

مادر این روزها در ایام نوروز بی‌قرار خنده‌های دلبندش است و بیش از هر زمان دیگری فقدان پسرش را احساس می‌کند. پدر تکه‌ای از سیب سرخ را پوست می‌کند و به او می دهد و می‌گوید: "مصطفی زنده است. این ما هستیم که مرده‌ایم." و مادر با بغضی گره خورده و اشک‌هایی که آرام از چشم‌هایش سرازیر می‌شود، می‌گوید "دلم برای خنده‌هایش تنگ شده است."

سرپرست و جمعی از خبرنگاران و دبیران و سردبیران خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) روز پنجشنبه با خانواده شهید مصطفی احمدی روشن دیدار کردند.

خانم سالاریان، مادر شهید مصطفی به استقبالمان می‌آید. روبرویش می‌نشینم؛ امان از لحظه‌هایی که مثل عکس رو به رویم جاودانه می‌شوند. چهره خندان مصطفی به این قاب سیاه و سفید، گرما بخشیده است و در روزهای بهاری سال نو آرامش‌بخش دل پدر و مادر.

کمی بعد آقای احمدی روشن، پدر مصطفی به جمعمان می‌پیوندد. دستانش می‌لرزد و نمی‌دانم این لرزش‌ها بعد از شهادت مصطفی به سراغش آمده است یا رفتن مصطفی آن را تشدید کرده است.

«بچه‌ها باز بر این نقطه گذارید انگشت

عشق پر

عاطفه پر

هر چه بسیجی‌تر پر»

و باز می‌خندد.

شاید این‌ها جملاتی است که دوستان بسیجی‌اش هنگام بدرقه در گوشش زمزمه کردند و او را به دست باد و آسمان سپردند.

علی چیزی در گوش «آقا» می‌گوید که صدایش را نمی‌شنوم و ایشان برای مصطفی چیزی در دفتر می‌نویسند. آن طرف‌تر علی در آغوش «آقا» نشسته است و مثل آدم بزرگ‌ها دستانش را بر هم گذاشته است. مادر بزرگ به روز ملاقات رهبر انقلاب با خانواده و حال و هوای علی اشاره می‌کند و می‌گوید، علی بازی گوش‌تر از آن است که در آغوش کسی بنشیند و به حرف‌هایش گوش دهد. اما آن روز به طرز عجیبی آرام بود.

هر طرف که سر می‌گردانم قبل از آن که نگاهم به نگاهش گره خورد، خنده‌اش جلب توجه می‌کند، لب‌هایی که حالا برای همیشه در این قاب‌ها محکوم به خندیدن هستند.

در دیدار نوروزی ایسنا با خانواده احمدی روشن ساسان والی زاده، سرپرست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ضمن تبریک سال نو به خانواده این شهید بیان کرد که ایسنا به عنوان یک رسانه وظیفه خود می‌داند خدمت شما و خانواده محترمان برسد و به سهم خود تسلی خاطرتان باشد. ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران به جوانی مثل مصطفی افتخار می‌کند و انشالله این افتخار هم‌چنان برای این خانواده مستدام باشد. بدون شک ملت ایران این احساس را دارد که با از دست دادن مصطفی، فرزند رشید خود را از دست داده‌ است؛ همین که دشمنان نظام بدنبال ترور اندیشه و فکر نخبگان ایرانی هستند نشان‌دهنده زبونی و زوال آنهاست.

احمدی روشن، پدر شهید مصطفی نیز با تبریک سال نو به اهالی خبرگزاری دانشجویان ایران با بیان این که انشاءلله سالی پربرکت برای شما و ملت ایران باشد گفت که در این چند وقت که این مصیبت بر ما وارد شده است، دلمان به لطف خداوند و پشتیبانی مسوولان به ویژه رهبر انقلاب و ملت ایران گرم بوده است. اگر مرگ مصطفی غیر از شهادت بود تحمل دوری جوانی مثل مصطفی که به لحاظ اخلاقی و رفتاری نمونه بود، برایمان بسیار سخت بود. مصطفی متکی به نفس و در برابر پدر و مادرش فروتن بود.

وی ادامه داد: در این چند وقت وارد هر شهری شدیم و مردم ما را شناختند؛ به عنوان مدعو و یا میهمان سرزده ما را مورد لطف و محبت قرار دادند که این مساله در کمتر کردن آلام و درد ما نقش زیادی داشته است.

او از تمام اقشار مردم با هر طرز تفکری که پس از شهادت فرزندش تسلی خاطر آنها و خانواده شان بوده‌اند قدردانی و ابراز امیدواری کرد که ملت ایران سالی خوب و پربرکت همراه با شادمانی و سرافرازی و پیشرفت داشته باشند.

سالاریان، مادر شهید مصطفی درباره اخلاقیات فرزندش گفت: او همیشه می‌خندید. او برای من فقط فرزند نبود بلکه یک دوست، مشاور و همدم بود.

وی افزود: مصطفی هیچ وقت عصبانی نمی‌شد؛ البته چند دفعه عصبانی شد که آن هم درباره خط قرمز مصطفی بود که ولایت فقیه و مقام معظم رهبری است.

وی در پاسخ به این پرسش که در ایام شهادت مصطفی از لابه لای اشک و بغض دوستانش می‌شنیدیم که با توجه به فعالیت‌هایش در زمینه هسته‌یی مورد نکوهش دوستانش بوده است و آنها از او خواستند که دست از کارش بکشد گفت: مصطفی هیچ وقت در خانه و نزد خانواده حرفی از شهادت و خطر نمی‌زد. با این که من می‌دانستم کارهایش مهم است اما سعی می‌کرد ما را نگران نکند. اما بعد از شهادتش گفته شد که نامش در لیست کلیدی‌ترین افراد بوده است.

مادربزرگ علی درباره این روزهای نوه‌اش گفت: علی این روزها خیلی بهانه مصطفی را می‌گیرد و می‌فهمد که بابایش دیگر نیست.

سالاریان درباره شکایت از رژیم صهیونیستی و آمریکا که مستقیم و غیرمستقیم در ترور مصطفی نقش داشته‌اند، اظهار کرد: در این باره به سازمان ملل شکایت خواهیم کرد.

پدر شهید مصطفی نیز دراین باره گفت: ما مقصر اصلی در این اقدام کور علیه فرزندمان و دیگر کسانی که ترور شده‌اند را رژیم صهیونیستی و آمریکا می‌دانیم. برای من مسجل شده است که این اقدام توسط آنها صورت گرفته است.

او ادامه داد: چکیده ترورهای شوم و کور در زمینه انرژی هسته‌یی مصطفی احمدی روشن بوده است. با ترور مصطفی با توجه به این که او در کارهای اجرایی در زمینه هسته‌یی فعال بود، کوردلان به هدفشان رسیدند.

پدر شهید مصطفی با اشاره به نحوه مرگ فرزندش اظهار کرد: خداوند عادل است و اجر بندگانش را ضایع نمی‌کند. به هر حال در تمام این سال‌ها مصطفی در نقاط و مقاطع مختلف بوده و سفرهای زیادی هم داشته است و می‌توانست به مرگ طبیعی ما را ترک کند، اما با شهادتش، خداوند اجر کارهایش را داد.

مادرش شهید مصطفی در ادامه نیز گفت: مصطفی در زندگی هیچ چیز کم نداشت به جز این که او دوست داشت شهید شود و در نهایت به آن دست یافت.

وی با اشاره به تلاش‌های فردی فرزندش در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اعلام جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: بیداری اسلامی که امروز درباره آن می‌شنویم برای مصطفی حدود 10 سال پیش شکل گرفته بود. مصطفی در این زمینه با اساتید دانشگاه‌ها و صاحب‌نظران سراسر دنیا ارتباط برقرار می‌کرد و جنایات رژیم صهیونیستی را به شکل‌های مختلف نشان می‌داد و اطلاع‌رسانی می‌کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما چه تمهیداتی برای حفاظت از افرادی مثل مصطفی باید از سوی مسوولان صورت گیرد با بیان این که باید مراقبت و حفاظت بیشتری صورت گیرد تاکید کرد: هر چند استعدادهای زیادی در ایران وجود دارد، اما به هر حال مثل مصطفی و توانایی‌های او کمتر وجود دارد.

پدر شهید مصطفی که برادرش نیز از شهدای جنگ تحمیلی است در ادامه خاطرنشان کرد: ما به توجه هیچ کس نیاز نداریم. از روزی که انقلاب اسلامی پیروز شد، سابقه ندارد با وجود دشمنی‌های فراوان علیه ملت و کشورمان این گونه مساله‌ای بر سیاستمداران و دولتمردان آمریکایی تاثیر گذاشته باشد. امروز عکس مصطفی بر روی دستان مردم آمریکا قرار دارد و با آن علیه دولتمردان کشورشان تظاهرات می‌کنند. اگر جمهوری اسلامی میلیون‌ها دلار برای تبلیغات علیه رژیم صهیونیستی هزینه می‌کرد باز هم تاثیر شهادت مصطفی را نداشت. امثال مصطفی به کسی یا چیزی نیاز ندارند، آنها خود مشعلی فروزان هستند.

سالاریان، مادر شهید مصطفی نیز دراین باره گفت: ممکن است در آینده جریان و تب و تاب شهادت مصطفی کمرنگ شود، با این حال مصطفی برای پدر و مادر و خانواده‌اش همیشه زنده است و او را با دنیا عوض نمی‌کنیم. مهم نیست که در آینده کسی به فکر ما باشد یا نه، اما برای تمام حمایت‌ها و محبت‌هایی که تا امروز نسبت به ما از سوی ملت و نظام بخصوص مقام معظم رهبری صورت گرفته است قدردانی می‌کنیم. مردم تا به امروز حق مطلب را به جا آورده‌اند.

وی درباره دیدار مقام معظم رهبری از خانواده، همسر و فرزند شهید مصطفی گفت: شب هفت مصطفی بود و در چیذر مراسم سینه‌زنی بود. بعد از مراسم به منزل مصطفی در نزدیکی چیذر آمدیم و آقا همان‌جا به دیدار ما آمدند.

وی ادامه داد: تا آن شب علی، فرزند مصطفی عکسی از پدرش ندیده بود و با دیدن عکس‌های پدرش در گوشه و کنار اتاق شروع به سوال کرد که پدرم کجاست؟ من به او گفتم که پدرش از طرف خدا به ماموریت رفته و دیگر هم برنمی‌گردد. علی خیلی بازی گوش است و کمتر اتفاق می‌افتد که در آغوش کسی مدتی طولانی بماند و یا در جایی بنشیند اما بعد از این که آقا آمدند به آغوش ایشان رفت و دستش را دور گردنشان حلقه کرد و ایشان را بوسید. آقا عصایش را به یکی از همراهان دادند و علی را بغل کردند. حدود 20 دقیقه علی در کمال تعجب در آغوش ایشان نشسته بود و به صحبت‌هایشان گوش می داد و من این احساس را داشتم که این خواسته مصطفی است که در فرزندش تجلی پیدا کرده است. علی چند بار صورت آقا را بوسید و این برای ما که می‌دانستیم علی با همه کس غریبگی می‌کند عجیب بود.

مادر شهید مصطفی افزود: به آقا گفتم نمی‌خواهم گریه کنم که دشمنان شاد شوند اما ایشان گفتند که دشمنان غلط می‌کنند، آنها شادیشان را کرده‌اند، شما حق‌تان است که گریه کنید. ایشان گفتند که شهادت مصطفی تیری بر قلب ما بوده است. به ایشان گفتم که مصطفی از یاران صدیق شما بود و ایشان گفتند که می‌دانم. ایشان حتی می‌دانستند که مصطفی نزد چه استاد اخلاقی می‌رفته است. همین که چند بار از مصطفی به نام «مصطفای ما» نام بردند مایه افتخار است و من معتقدم که مصطفی راه را درست رفته است.


منبع

نظرات 4 + ارسال نظر
فانوس۹۰ 21 فروردین 1391 ساعت 10:25 ق.ظ http://www.fanus90.blogfa.com

سلام و خسته نباشید.
ایام فاطمیه بر شما تسلیت.
با مطلب ((از چه بیم داری اخوی؟)) به روزیم.
به وبلاگمون بیایید و نظرتون رو در مورد صحبت های اخیر جناب هاشمی بگید .
به نظرتون مذاکره با آمریکا میتونه به سود کشورمون باشه؟
منتظر حضور گرم و نظرتون هستیم. لطفا در بحث ها شرکت کنید...
یا شهید

باران 21 فروردین 1391 ساعت 11:25 ق.ظ http://www.sarallah-z.blogfa.com

این روزها حرف و سخن از خاطرات جناب شما زیاد شنیده می شود. اینکه بعد از بیش از 24 سال یاد آن خاطره افتاده اید جای کلی بحث دارد. اینکه بعد سالیان دراز یادتان آمده که به امام عزیزمان چه گفته اید...
منتظر حضور سبزتان هستیم

.. 31 فروردین 1391 ساعت 10:40 ق.ظ

قرآن گرفت روی سرش تا روانه شد

فردا خبر رسید که او جاودانه شد

لبیک 26 دی 1391 ساعت 07:44 ق.ظ

مصطفی روشن مال من هم هست و من هم به او افتخار می کنم و با چشمان گریه منتظر زیارت بهترینها در سرای باقی می مانیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد