شهید مصطفی احمدی روشن

مى‏‌خواهند نور خدا را با دهان‏هاى خود خاموش کنند، ولى خدا کامل‏‌کننده‏‌ى نور خویش است، هر چند کافران خوش نداشته باشند

شهید مصطفی احمدی روشن

مى‏‌خواهند نور خدا را با دهان‏هاى خود خاموش کنند، ولى خدا کامل‏‌کننده‏‌ى نور خویش است، هر چند کافران خوش نداشته باشند

تظاهرات آمریکایی ها با عکس شهید احمدی روشن

هزاران آمریکایی در 50 شهر این کشور همراه اتحادیه ها و تشکل های ضد جنگ، عصر شنبه با راه اندازی تظاهراتی سراسری ضمن اعلام انزجار از سیاست های جنگ طلبانه سران کاخ سفید، از آنان خواستند به تحریم و دشمنی علیه ایران پایان دهند. 
معترضان در این تظاهرات خواستار پایان دادن به تحریم های امریکا علیه ایران شدند و همچنین ترور دانشمندان هسته ای کشورمان را به شدت محکوم کردند.

عصر شنبه صدها نفر از مردم این شهر با راه اندازی تظاهراتی بزرگ ضمن مخالفت شدید با هرگونه تهدید حمله نظامی به کشورمان، از دولتمردان خود خواستند تا هرچه سریعتر به تحریم های غیرقانونی خود علیه ملت ایران خاتمه دهند.
 

 
سارا فلاندرز رییس گروه اقدام بین المللی ضد جنگ به عنوان بانی برگزاری این اعتراضات در حاشیه تظاهرات نیویورک، گفت که راهپیمایی علیه سیاست های ضد ایرانی آمریکا در بیش از 50 شهر برگزار شده است.

تظاهرات بزرگ مردم نیویورک از میدان تایمز شروع شد و با گذر از خیابان های مختلف و حضور در مقابل سازمان ملل متحد و نمایندگی آمریکا از سران کاخ سفید خواستند دست از اقدامات خصمانه علیه ایران بردارند.

مردم در این تظاهرات گسترده شعارهایی مانند "'ما جنگ با ایران را نمی خواهیم'"، '"ترور دانشمندان هسته ای ایران را محکوم می کنیم'"، '" جنگ و دروغ هرگز'" و "'وال استریت بیکاری ایجاد کرده نه ایران'"، سر دادند.


تظاهرکنندگان در جلوی سفارت امریکا از سوزان رایس نماینده دائم امریکا خواستند تا صدای فریاد و اعتراض مردم را به گوش سیاستمداران که تحت نفوذ لابی صهیونیسیم مدام بر طبل جنگ می کوبند، برساند.

یکی از شهروندان امریکایی مخالف تحریم ها علیه ایران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمریکا از سال 1979 تاکنون اقدامهای خصمانه زیادی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده است.

وی همچنین تحریم های یکجانبه امریکا علیه کشورمان را خصمانه، غیرقانونی و در راستای ضربه زدن به اقتصاد ایران دانست و گفت: تحریم های اقتصادی علیه تهران در واقع برای ضربه زدن به اقتصاد ایران تصویب شده است.

ریچارد گریو از اعضای گروه 'بروکلین برای صلح' در این تظاهرات به خبرنگار ایرنا گفت: با جنگ افروزی آمریکا علیه ایران به شدت مخالف هستیم. تحریم های اقتصادی علیه ایران غیرقانونی بوده و به مردم ایران آسیب می زند.

وی ترور دانشمندان هسته ای کشورمان را محکوم کرد و گفت: آمریکا که خود هزاران بمب هسته ای دارد در موقعیتی نیست که بتواند درباره برنامه هسته ای ایران اظهارنظر کند.

'اریک فرت' یکی دیگر از تظاهرکنندگان در این باره گفت: تهدیدهای آمریکا علیه ایران مسخره است. جنگ با ایران فاجعه برای آمریکا و تمام جهان خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: تحریم هایی که آمریکا علیه ایران تصویب کرده به مردم ایران صدمه می زند. هیچ توجیهی برای تصویب این تحریم ها وجود ندارد. از نظر تاریخی تحریم های اقتصادی همیشه مردم را دچار مشکل کرده است.

این شهروند ضد جنگ در خصوص استفاده صلح آمیز ملت ایران از دانش هسته ای گفت: طبق قوانین بین المللی ایران حق غنی سازی و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را دارد. اما در مورد ایران تبعیض قائل می شوند بویژه که آمریکا خود هزاران بمب هسته ای دارد.

مردم نیویورک در پایان راهپیمایی خود در مقابل سفارت امریکا و سازمان ملل با قرائت قطعنامه ای، از دولتمردان خود خواستند دو موضوع تحریم ایران و تهدید به حمله نظامی را از دستور کار خود خارج کنند.

منبع


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد